Rabu, 28 Agustus 2013

Founder IEEdu

Ade Suyitno (Adeino)
Pendiri Indonesian Creative Youth (ICY)
dan Sekolah Alam Kreatif (Creative Nature School) Bandung
FB : Ade Suyitno Adeno. TWTR : @adeno.



Ade Suyitno (Adeino) was born on 16th of January 1991 in Indramayu, Indonesia. In Indonesia, he is well known as a youth leader and researcher,  trainer,  and consultant of SMEs. He started his social activism since he was 12 by establishing a free course for kids and help sell of fruit harvest neighbors to school in Indramayu, West Java. In 2010, he founded a community that concerns on creative writing and youth  leadership development for social change in Economics Facluty of Indonesia University of Education. The passage of time the community in faculty became non goverment organization  (NGO) with name Indonesia Creative Youth (ICY), the best program ICY is Indonesia Creative Write and Nach Student School (www.indonesiamudamenulis.blogspot.com). Under his leadership as the President, the organization has been delivering numerous capacity building programs, cretive community development in cisarua-cimahi city, and entrepreneurship training on youth.  

He is also CEO of Islamic Entrepreneurship Education (IEEdu), an online platform that research, entrepreneurship model and business consultan for SMEs. Then IEEdu shared of  inspiring stories moeslim business from Indonesians around and International. He have 5 research about Islamic Entrepreneurship and the finallist researcher in MTQ Nation Competition in Padang 2012.

He have good academic record and achievement, not only in academic in Indonesia University of Education  but also in extracurricular myinterests talent in entrepreneurship, leadership and research. The best Academic awards from  west java governor on cooperative research and the winner in 13th contest of national research and writing in various regions/university UNS, UNJA, UNISMUH, UIN SUSKA, UNLAM, UNP, UNANDALAS etc. Experience in business he founded a local business in handycraft and creative product the name is N4SR Bandung Creative Product.

He ever joined several international events and conferences in South Korea, Taiwan, Rusia, and  Malaysia, which gives him adaptability skill in multi-cultural and international atmosphere. It also helps him to increase my ability on communication fluency and friendship. He also join and lead of departement in several organizational concern in research, entrepreneurship and islamic economics studies that is FoSSEI, IMAPESI, SCIEmics, KOPMA UPI, LEPPIM and Mahapropesi. Organization activities which increase my leadership skill, such as; managing work, adaptability, decision making, and initiating action.


Ade Suyitno (Adeino) lahir pada 16 Januari 1991 di Indramayu, Indonesia. Di Indonesia, ia dikenal sebagai tokoh pemuda dan peneliti, pelatih, dan konsultan UKM. Dia mulai aktivisme sosial sejak ia berusia 12 dengan mendirikan kursus gratis bagi anak-anak dan membantu menjual panen buah tetangganya untuk di jual di sekolahnya di Indramayu, Jawa Barat. Pada tahun 2010, ia mendirikan sebuah komunitas yang fokus tentang penulisan kreatif dan pengembangan kepemimpinan pemuda untuk perubahan sosial di fakultas ekonomi di Universitas Pendidikan Indonesia. Berlalunya waktu komunitas ini menjadi organisasi non pemerintah (NGO) dengan nama Indonesia Youth Kreatif (ICY), program terbaik ICY adalah Indonesia Tulis Kreatif dan Siswa Sekolah Nach (www.indonesiamudamenulis.blogspot.com). Di bawah kepemimpinannya sebagai Presiden, organisasi telah memberikan berbagai program pengembangan kapasitas, pengembangan masyarakat di kota Cisarua-cimahi, dan pelatihan kewirausahaan pada pemuda.

Ia juga CEO Pendidikan Kewirausahaan Islam (IEEdu), sebuah platform online yang penelitian, Model kewirausahaan dan consultan bisnis bagi UKM. Kemudian IEEdu berbagi inspirasi dari cerita bisnis Moeslim dari Indonesia sekitar dan Internasional. Ia telah melakukan 5 penelitian kewirausahaan islam dan menjadi finalis dalam MTQ Nasional DIKTI 2012 di Padang.

Dia memiliki catatan yang baik akademik dan prestasi, tidak hanya di bidang akademik di Universitas Pendidikan Indonesia, tetapi juga di ekstrakurikuler minat bakat dalam kewirausahaan, kepemimpinan dan penelitian. Penghargaan Akademik terbaik dari gubernur Jawa Barat pada penelitian Koperasi dan pemenang dalam kontes 13 penelitian nasional dan menulis di berbagai daerah / universitas UNS, Unja, Unismuh, UIN SUSKA, UNLAM,
UNP, UNANDALAS dll. Pengalaman dalam bisnis ia mendirikan sebuah bisnis lokal pada handycraft dan kreatif produk dengan nama bisnis N4SR.

Ia pernah bergabung dengan beberapa acara dan konferensi internasional di Korea Selatan, Taiwan, Rusia, dan Malaysia, yang memberinya keterampilan adaptasi dalam multi-budaya dan suasana internasional. Hal ini juga membantu dia untuk meningkatkan kemampuan pada komunikasi kelancaran dan persahabatan internasional. Ia juga bergabung beberapa keprihatinan organisasi dalam penelitian, kewirausahaan dan ekonomi Islam studi yang FoSSEI, IMAPESI, SCIEmics, KOPMA UPI, LEPPIM dan Mahapropesi. Kegiatan organisasi yang meningkatkan kemampuan kepemimpinan saya, seperti; mengelola pekerjaan, kemampuan beradaptasi, pengambilan keputusan, dan melakukan tindakan.

Source CV : http://berita.upi.edu/?s=Ade+Suyitno&x=0&y=0


























PERSONAL DATA

Identitas
Nama
:  Ade Suyitno (Adeino)
Motto
:  Cerminan Masa depan adalah Masa Sekarang
Plan Karir
:  Dosen dan Wirausaha Sosial
Mobile
:  085659932860
Hobbies
:  Reading, Traveling and Writing
E-Mail
Facebook
:  Adeno Ade Suyitno
Blogsite
:  Ade-suyitno.blogspot.com

ACHIEVMENT
No
Jenis Penghargaan
1.
Presenter Paper WCD Program dalam Konferensi Internasional ADIC 2013, ASA University of Malaya, KL-Malaysia
2.
First Author Indonesian Young Sociopreneurs on CISAK Internasional Conferences Daejeon South Korea. 2013
3.
Kunjungan Mahasiswa di Singapur, 2013
4.
First Author pada Paper NGPVill dalam Konferensi Internasional AISC- Taiwan di Asia University Taichung Taiwan, 2013
5.
Author Entrepreneurship Education Program on International Article PCIM Rusia 2013
6.
TOP 5 Paper Ekonomi Islam di TEMILNAS FOSSEI dan Internasional Conference  of  Islamic Economics 2012 di UIN SUSKA RIAU
7.
Juara I Anugerah Karya Ilmiah Koperasi dalam “Peringatan Hari Koperasi
Se Jawa Barat oleh Gubernur Jawa Barat”, 2012
8.
Peringkat 1 Mahasiswa Berprestasi Se-Fakultas Pend Ekonomi dan Bisnis 2012
9.
Peringkat 5 Mahasiswa Berprestasi Tingkat Universitas, 2012
10.
Juara 1  “Lomba Artikel Ilmiah Se-Jabar & DKI Jakarta”DINAMIK UPI, 2012
11.
Peringkat  6  LKTI Nasional UKM EXSIST Universitas Jambi,  2012
12.
Finalis Unggulan  DIKLAT Wirausaha P2K3 & Kementrian Perekonomian, 2012
13.
Juara III After National Writing Competition di Universitas Muhammadiyah Makassar 2012
14
PERINGKAT 4 Karya Ilmiah Ekonomi Islam di UNS SOLO 2012
15.
Juara II Lomba Karya Tulis Nasional “ACTIVE” UNS Solo, 2011
16.
Juara II Lomba Karya Tulis Mahasiswa Pendidikan Ekonomi 2011
17.
Top 5  Mahasiswa Berprestasi Se-Universitas Versi BEM REMA UPI, 2011
18.
Juara I Karya Ilmiah Remaja Kandanghaur Indramayu, 2010














Tidak ada komentar:

Posting Komentar